Mister & Miss Marketing

#Selfie! Zo populair is het om een foto van jezelf te maken. De smartphone heeft deze rage en trend een boost gegeven. Er worden nog nooit zoveel foto’s gemaakt als nu. Een startup uit China, Zero Zero Robotics, zag hier brood in. De vraag rijst…..
Wat brengt de Chinese startup op de markt dat aansluit bij selfies (een trend die elke communicatieman en communicatievrouw kent)?
De Hover Camera is door de Chinese startup Zero Zero Robotics gemaakt. Dit is een drone, die de gebruiker automatisch volgt en foto’s maakt.
Licht carbon is als materiaal gekozen en verder zit er een rooster om de vleugeltjes. Dit beschermd ze en daardoor kan de drone opgevouwen worden. Het apparaat vliegt met vier propellers en is voorzien van kunstmatige intelligentie om het volgen mogelijk te maken. De drone kan een hoogte van zo’n 5 meter bereiken en kan ook worden bestuurd met de bijbehorende iOS- of Android-app.
Als toepassing kun je natuurlijk voor de fun selfies van de ‘next level’ maken. Dit zonder dat je daarvoor je leven hoeft te wagen. Het apparaat kan hoeken en foto’s creëren, die tot voor kort onmogelijk waren. Ook voor de reclamewereld en het bedrijfsleven kunnen de foto’s voortgekomen van een ‘selfie-drone’ unieke mogelijkheden en perspectieven laten zien. Marketinggerichte creatievelingen, designers, zullen algauw goede wervende campagnes in elkaar kunnen zetten met dit apparaat.
Rond de feestdagen later dit jaar moet de Hover Camera op de markt komen. De eerste exemplaren zullen ongeveer 600 dollar (530 euro) kosten.